Veel gestelde vragen

Retourneren en terugbetalingen

Hoe stuur ik iets terug?
Op deze pagina vind je alle informatie voor het aanmelden van jouw retourzending, klik hier > 
Waar kan ik mijn retourlabel/formulieren vinden?
Na het aanmelden van je retourzending ontvang je, wanneer gekozen voor DPD, het Retourlabel in de mail. Wanneer je hebt gekozen voor DHL ontvang je geen retourlabel, maar een formulier voor in de doos. 
Hoe stuur ik iets retour met DHL?

Let op: het is tijdelijk niet mogelijk om via DHL te retourneren!

Vanuit ons ontvang je geen retourlabel voor DHL. Je gaat hiervoor naar een bemande parcelshop, daar geef je aan dat het pakketje retour mag naar Agradi. Ons adres staat in hun systeem, deze scannen ze in op een barcode sticker. Ze hebben hiervoor zelf geen QR code of barcode nodig.

Het retourformulier dat je van ons ontvangen hebt, mag in de doos, de barcode die daar op staat is voor onze retourafdeling. Men kan géén gebruik maken van onbemande DHL pakketpunten, Homerpoints of PicNic. Vindt hier de dichtsbijzijnde DHL-servicepoint : www.dhlecommerce.nl/nl/consument/dhl-servicepoints .

DHL levert het pakket doorgaans bij ons binnen 10 werkdagen.

Hoe stuur ik iets retour met DPD?
Na het aanmelden van jouw retourzending ontvangt je het Retourlabel in de mail. Het label plak je op de doos. Zorg ervoor dat er geen andere labels zichtbaar zijn op de doos. Vind hier de dichtstbijzijnde parcelshop: www.dpdgroup.com/nl/mydpd/parcel-shops . DPD levert het pakket binnen 5 werkdagen.
Hebben jullie mijn retour ontvangen?

De levertijd van jouw retour bij DPD kan oplopen tot 5 werkdagen, bij DHL tot 10 werkdagen. Hierna moet het pakket nog door ons verwerkt worden.

Wanneer de status in je account op gesloten staat betekent dit dat je retour momenteel wordt verwerkt. Zodra de retour is verwerkt, ontvang je een e-mail met informatie over de terugbetaling.

Check hier de status van uw retour: https://retouren.agradi.nl/

Retourvoorwaarden
Er zijn een aantal voorwaarden voor het retourneren van uw bestelling:
  • De zichttermijn van 90 kalenderdagen na afleverdatum is nog niet verstreken;
  • Het artikel is schoon, compleet en onbeschadigd (Je kunt het product beoordelen zoals in een winkel, niet testen!) Dekens mogen gepast worden met een laken eronder, zodat de deken haarvrij blijft;
  • Het artikel is niet gebruikt;
  • De artikelen dienen als nieuw te ruiken. Zorg er daarom voor dat je een artikel in een geurloze omgeving bewaard. Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die in gebruik zijn genomen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Let op: Een artikel wassen na gebruik herstelt niet de nieuwstaat;
  • Bij niet als nieuw te verkopen producten bedraagt de schade maximaal 100% van het aankoopbedrag;
  • De (fabrieks)verpakking is origineel, onbeschadigd en onbeschreven te zijn; De retourzending wordt degelijk verpakt, zodat artikelen niet tijdens het transport kunnen beschadigen;
  • Product verpakkingen dienen indien mogelijk in de oorspronkelijke verzendverpakking verstuurd te worden. Verpak bijvoorbeeld de originele schoenendoos of scheerapparaat koffer in een omdoos zodat ook deze verpakking tijdens transport niet beschadigt;
  • Defecten van en/of onduidelijkheden over PetSafe artikelen kunnen rechtstreeks gemeld worden bij het gratis nummer van PetSafe Europa: 008-0018182020;
  • Voor retourzendingen vanuit het buitenland kunnen andere voorwaarden gelden*. Zie hiervoor: agradi.nl/pages/retourzendingen-vanuit-het-buitenland

Uitgesloten van het herroepingsrecht zijn producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken. O.a. slips/onderbroeken vallen hieronder.

Retourzendingen vanuit het buitenland
Bij het retourneren buiten Nederland of België kun je voor Duitsland en Luxemburg naar agradi.de, Oostenrijk naar agradi.at. Voor overige landen maak je gebruik van agradi.com.
Ik heb nog geen terugbetaling ontvangen

Wanneer je bij een retour na de doorlooptijd nog geen bericht hebt ontvangen van ontvangst en/of terugbetaling, adviseren we je contact op te nemen met de klantenservice. Een terugbetaling staat binnen 2 à 3 werkdagen op je rekening.

Wanneer iets geannuleerd is uit jouw bestelling en je na deze 3 werkdagen nog geen bedrag terug hebt ontvangen, adviseren we je contact op te nemen met de klantenservice.

Kan ik een item ruilen?
Als je een ander product wilt, bijvoorbeeld vanwege een andere maat, kun je dit eenvoudig doen door het product opnieuw te bestellen via de webshop en het eerste product te retourneren. Om technische redenen is het niet mogelijk om betalingen (of retouren) met elkaar te verrekenen.
Retour van een order besteld vóór 30-07-2024
Heeft u een garantie- of defectklacht over een bestelling geplaatst vóór de livegang van onze nieuwe website op 30-07-2024? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij zullen de situatie beoordelen en verdere stappen met u bespreken.