Garantie

Deze pagina gaat in op de garantie die je bij Agradi krijgt en hoe je moet handelen in situaties van garantie of non-conformiteit.

We verzoeken je vriendelijk je bestelling bij ontvangst te controleren of alle artikelen in goede orde ontvangen zijn. Mocht je opmerkingen hebben, meld dit dan binnen 48 uur na ontvangst van het pakket. Graag ontvangen we een mail met met illustrerende foto's van het geconstateerde probleem. Je kan je mail verzenden naar klantenservice@agradi.nl.

Garantie en Non-Conformiteit

Elk artikel van Agradi voldoet aan de hoogste eisen van kwaliteit en degelijkheid en dient te doen wat er van verwacht mag worden. Mocht er onverhoopt bij normaal gebruik het artikel gebreken vertonen (Non-Conformiteit), dan wordt deze door Agradi kosteloos hersteld. Hierbij kan sprake zijn van vervanging of reparatie: dit ter beoordeling van Agradi en/of de fabrikant. De garantie omvat fabrieks- en/of materiaalfouten. Uiteraard valt normale slijtage niet onder de Non-Conformiteitsbepaling. Tevens kennen producten verschil in levensduur en kwaliteit. Agradi is altijd eerste aanspreekpunt in geval van garantieafhandeling en zal indien noodzakelijk, contact onderhouden met leveranciers. In uitzonderlijke gevallen zal, na overleg, rechtstreeks contact met een leverancier kunnen plaatsvinden.

Garantievoorwaarden

 Bij een ongegronde klacht komen de gemaakte kosten voor rekening van de consument;

  • Indien een klacht gegrond is, dan wordt het artikel (gedeeltelijk) gerepareerd of (gedeeltelijk) vervangen of (gedeeltelijk) gecrediteerd;
  • Een artikel, welke voor garantiebeoordeling teruggestuurd wordt moet schoon en droog zijn.
  • Onder andere vochtige/vieze dekens, laarzen, behaarde scheerapparaten, etc. worden niet in behandeling genomen.
  • Artikelen die zichtbare transportschade vertonen worden, mits binnen twee werkdagen gemeld met foto van schade, per ommegaande indien mogelijk, vervangen door een nieuw dan wel vervangend product. Tevens kan er bij beperkte schade geopteerd worden om een korting aan te bieden.

 

Indien een klacht niet binnen garantie valt na beoordeling van de leverancier, kunnen hiervoor reparatiekosten gerekend worden. Dit verschilt per klacht. Indien hiermee niet akkoord gegaan wordt, worden hiervoor onderzoek- en verzendkosten gerekend van €19,99. Na kennisgeving hiervan wordt het artikel 3 maanden bewaard. Indien wij geen betaling ontvangen op onze kennisgeving zullen de betreffende goederen dan ook na dit termijn niet meer beschikbaar zijn om te worden teruggestuurd.

Er kan geen aanspraak worden gemaakt op garantie bij:

 Beschadiging door opzet, of door nalatigheid;

  • Ondeskundig gebruik of nalatig onderhoud;
  • Normale slijtage en producten van rubber;
  • Gloeilampen en verlichting nadat deze in gebruik zijn genomen.
  • Beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing;
  • Schade die aangebracht is door natuur, mens of dier vallen niet onder de garantie (zoals o.a. bliksemschade).
  • De garantie vervalt wanneer er zelf reparaties zijn uitgevoerd of zijn uitgevoerd door andere partijen zonder overleg met de klantenservice.

 

Garantietermijn

Naast de wettelijke garantie (Non-Conformiteit) kennen een groot aantal producten een fabrieksgarantie van minimaal een jaar. De factuurdatum geldt als ingangsdatum voor de garantie. Voor sommige artikelen geldt een langere garantietermijn zoals bijvoorbeeld diverse afrasterartikelen waarbij 3 jaar garantie geldt. Indien binnen de garantietermijn een klacht gegrond is, komen de verzendkosten voor rekening van Agradi (m.u.v. zendingen van en naar het buitenland).

Opmerkingen garantie

In deze alinea worden een paar situaties uitgelegd, wanneer er geen sprake is van garantie of wanneer de garantie anders wordt behandeld.

Garantie Paardendekens

Schade als gevolg van geweld van buitenaf (zoals veroorzaakt door spijkers, schroeven, paardentanden, schuren of trekken) valt niet onder de garantie.

Waterdichtheid Paardendekens

Voor elke outdoordeken geldt dat je er rekening mee moet houden dat er water in de deken kan binnendringen langs de randen en stiksels. Getapete naden zijn hierop een uitzondering. Ook is het mogelijk dat er bij hevige regenval een aanzienlijke hoeveelheid water langs de nek van het paard de deken binnendringt. Het zogenaamde inregenen.

Dekens met een matig ademend vermogen kunnen op dagen met een hoge luchtvochtigheid aan de binnenzijde klam worden, waardoor het lijkt dat de deken niet waterdicht is. Maar de deken kan dan de overtollige warmte niet snel genoeg afvoeren, waardoor er condensvorming aan de binnenzijde van de deken ontstaat. In bepaalde omstandigheden kan de binnenvoering van een deken, nadat deze van het paard verwijderd is, klam of zelfs nat worden. De deken heeft dan overtollig vocht opgenomen, wat normaal gesproken verdampt door de warmte van het paard. Omdat de deken op dat moment van het paard verwijderd wordt, wordt het verdampingsproces gestopt. De damp condenseert dan weer tot vocht, waardoor de binnenvoering klam of nat wordt. Witte vlekken op de binnenvoering zijn een overduidelijk signaal dat de deken te warm is. Je paard heeft dan gezweet onder zijn deken. Dekens die zonder juist paardendekenwasmiddel, niet professioneel en te warm gewassen worden verliezen hun waterafstotende en ademende eigenschappen, bovendien krimpen ze en kunnen de naden makkelijker loslaten. Was regelmatig jouw dekens, meerdere keren tijdens het gebruik. Langdurig inwerken van mest tast bij alle waterdichte stoffen (Bucas en niet Bucas dekens) de waterdichtheid aan. Dit valt helaas niet onder garantie.

 Let op! Specifiek voor Rambo dekens geldt dat de garantie vervalt, wanneer de deken geïmpregneerd wordt.

 

Garantie zolen

Zolen slijten net als een autoband. Wanneer het profiel versleten is, moet de zool vervangen worden. Als dit niet tijdig gebeurt, is er kans op een breuk. Versleten zolen betekenen niet het einde van jouw laarzen, want in veel gevallen kunnen ze door een goede schoenmaker gerepareerd worden. Wanneer er een vakkundige reparatie is uitgevoerd, kun je in veel gevallen weer de laarzen gebruiken zoals voorheen. Zolen vallen helaas niet onder de garantie.

Garantiebehandeling

In deze alinea wordt uitgelegd hoe de garantie in behandeling wordt genomen.

Garantie buiten Nederland

Producten die voor garantie in aanmerking komen maar in het buitenland in gebruik zijn kunnen in overleg geretourneerd worden. Zowel de kosten voor toezending naar Agradi als de retour zending naar de klant zijn echter voor rekening van de eigenaar van het artikel.

Aanvullende informatie en/of foto's voor garantiebepaling

In bepaalde gevallen is het mogelijk om de garantie te bepalen aan de hand van foto's en/of verdere informatie. Mail de foto's en/of de informatie zo snel mogelijk door, in ieder geval binnen 5 werkdagen. Mocht vervolgens de garantie toegekend worden, kan er om aanvullende foto's worden gevraagd. Hierbij kan gevraagd worden om het artikel doormidden te knippen. Deze dienen binnen 14 dagen na de toekenning van de garantie verzonden te zijn. Op deze manier kunnen we de toegekende garantie voor alle partijen op de juiste manier afhandelen.

Retourzendingen bij garantieaanvraag

Soms vraagt Agradi je om het betreffende artikel retour te zenden. Je krijgt 14 dagen de mogelijkheid om het artikel retour te zenden. Om je garantieaanvraag in behandeling te kunnen nemen dient het artikel droog en zo schoon en geurloos mogelijk retour gezonden te worden.

Bovenstaande garantie geldt naast de wettelijke rechten, welke van toepassing zijn op consumenten. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Raadpleeg voor meer informatie onze algemene voorwaarden.